Τετραήμερη εκδρομή της Β΄ και Γ΄ τάξης στην Κέρκυρα

Από την Πέμπτη 04 Μάιου έως και τη Κυριακή 07 Μάιου 2023 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η τετραήμερη εκδρομή της Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου στην Κέρκυρα. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στα αξιοθέατα της περιοχής, διασκέδασαν και πέρασαν ξέγνοιαστα και ευχάριστα όλες αυτές τις ημέρες.

Την πρώτη μέρα αναχωρήσαμε από το Σχολείο μας με προορισμό την Κέρκυρα, κάνοντας μια ενδιάμεση στάση στο Ιωάννινα, στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων του Παύλου Βρέλλη. Τα κέρινα ομοιώματα του μουσείου παριστάνονται σε φυσικό μέγεθος, μέσα σε περιβάλλον πιστής παρουσίασης του εκάστοτε περιβάλλοντός τους, αναπαριστώντας μορφές και γεγονότα της ελληνικής ιστορίας. Ο επισκέπτης αισθάνεται ότι ταξιδεύει σε βουνά, παλιά οικήματα, σπηλιές, εκκλησίες, μονοπάτια, ακολουθώντας μια κυκλικού χαρακτήρα ξενάγηση παράλληλων, συνάλληλων και διάλληλων επιπέδων. To απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας OASIS HOTEL  στην Κέρκυρα όπου τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας. Το βράδυ πήγαμε για γεύμα στην πόλη της Κέρκυρας.

Η δεύτερη μέρα περιλάμβανε ξενάγηση στο Μον Ρεπό, στο οποίο στεγάζεται το μουσείο  και αποτελεί διαχρονικό σύμβολο για το νησί της Κέρκυρας, καθώς διαφυλάσσει σπάνια ευρήματα αλλά και κουβαλάει μια μεγάλη ιστορία. Συνεχίσαμε την περιήγηση στην πόλη της Κέρκυρας (Σπιανάδα, Λιστόν, Άγιο Σπυρίδωνα). Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Σολωμού, επισήμως γνωστό ως Μουσείο Σολωμού Κέρκυρας. Στο οίκημα όπου σήμερα στεγάζεται το Μουσείο, ο Ποιητής εγκαταστάθηκε στις αρχές Αυγούστου του 1832 και ανήκε στον ιταλό λόγιο Φλαμίνιο Λόλλι. Στο σπίτι αυτό έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του, συνέθεσε τα ωριμότερα έργα του και σ’ αυτό πέθανε στις 9/21 Φεβρουαρίου 1857. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και το βράδυ περιηγηθήκαμε στα όμορφα καντούνια της Κέρκυρας.

Την τρίτη μέρα μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο αναχωρήσαμε για την Κέρκυρα. Κατά την διαδρομή επισκεφθήκαμε το Παλαιό Φρούριο, που είναι χτισμένο πάνω σε μια βραχώδη χερσόνησο με δύο χαρακτηριστικούς λόφους (κορυφαί) και αποτελεί το ανατολικό άκρο της πόλης. Η πόλη της Κέρκυρας και ολόκληρο το νησί πήραν το εναλλακτικό, επικρατές στο εξωτερικό όνομα Κορφού (Corfu) από τις δύο κορυφές του φρουρίου («Κόρυφος» στα ελληνικά, «Κορυφώ» στα Βυζαντινά) που σημαίνει “πόλη των κορυφών. Στη συνέχεια, στο κέντρο της πόλης επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, το οποίο στεγάζεται στο Ανάκτορο των Αγίων Μιχαήλ και Γεωργίου και φιλοξενεί αρχαιότητες της Άπω Ανατολής και της Ινδίας. Είναι το μοναδικό μουσείο στην Ελλάδα, που είναι αφιερωμένο στην τέχνη της Ινδίας και της Άπω Ανατολής. Ιδρύθηκε το 1928. Αρχικά τα εκθέματα του μουσείου απαρτίζονταν από την ιδιωτική συλλογή του Γρηγορίου Μάνου, ο οποίος διετέλεσε πρέσβης της Ελλάδας στην Αυστρία. Μεταγενέστερα προστέθηκαν δωρεές ιδιωτικών συλλογών και άλλων ανθρώπων, όπως του Νικολάου Χατζηβασιλείου, του Χαρίλαου Χιωτάκη, κ.α. Ακολούθως πήγαμε στο Μουσείο Ζωντανής Ιστορίας Casa Parlante. Ένα αρχοντικό του 19ου αιώνα ζωντανεύει και διηγείται την ιστορία του. Στο μοναδικό αρχιτεκτονικό σκηνικό ενός νεοκλασικού κτιρίου στην ιστορική Παλιά Πόλη της Κέρκυρας αναπαρίσταται η καθημερινότητα των ευγενών του νησιού σε όλες τις εκφάνσεις της. Με κινούμενες ανθρώπινες φιγούρες ρομποτικής τεχνολογίας, αλλά και με την πιστή διακόσμηση και επίπλωση, το Casa Parlante μας πρόσφερε την πραγματική εικόνα της Κέρκυρας μιας άλλης εποχής. Οι παραδόσεις του νησιού ξεδιπλώθηκαν μπροστά μας  ξυπνώντας όλες τις αισθήσεις σας, μέσα από μια αυθεντική εμπειρία από εικόνες, ήχους και μυρωδιές. Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Ακολούθησε γεύμα σε μουσικοταβέρνα.

Την τέταρτη μέρα  το πρωί αναχωρήσαμε για τα Ιωάννινα όπου γευματίσαμε στην πόλη και κάναμε βόλτα στην λίμνη Παμβώτιδα. Τέλος, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.

Οι μαθητές/τριες μεταφερόμενοι σε ένα καινούριο, εξωσχολικό αυτή τη φορά πλαίσιο και εφοδιασμένοι με κατανόηση, διάθεση για συνεργασία και διάλογο ενίσχυσαν τις σχέσεις μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς τους ενώ παράλληλα συναναστράφηκαν με μαθητές/τριες από άλλα σχολεία της Ελλάδας. Διδάχτηκαν μέσα από την εμπειρία, προσέγγισαν την ψυχαγωγία με διαφορετικό τρόπο, καθώς σε έναν ξένο γι’ αυτούς/ές τόπο πέρασαν ένα μέρος της εκδρομής σε μικρές ή μεγάλες ομάδες, με παρατήρηση, κουβέντα και ουσιαστική επικοινωνία.

Το ταξίδι αυτό θα μείνει για πάντα στην καρδιά όλων μας!